Mam do dyspozycji bardzo duży parapet w pokoju idealnie przy oknie, parapet jest bardzo duży i w ciągu dnia jest tam bardzo dużo słońca bo okno ma azymut na południe niedługo startuję z growboxem i chce zrobić sobie dwa równoczesne projekty.
Będą to moje pierwsze projekty także jestem totalnie początkujący
Na początku lutego w paleniu znalazłem pestkę, nie wiem co to za pestka i totalnie bez oczekiwań spróbowałem dla nauki coś wyhodować i na razie wyszło z niej to https://files.fm/u/t4r7qj85c
Moje pytanie czy automaty mogą być na taki parapet? Ponoć automaty najgorsze na początek
Mam doniczki , ziemię , miejsce i słońce co jeszcze muszę mieć aby ruszyć już z docelowym projektem? Miernik ph, termometr który mierzy wilgotność i co jeszcze? Temperatura w pokoju cały czas powyżej 20 stopni
Generalnie to nic ciekawego na parapecie nie wyjdzie ale można się pobawić
Jak na parapet to tak na prawdę tylko automat - bo nie dasz rady sezona przełączyć na 12/12 i utrzymać 12h totalnej ciemności przez 2 miesiące na parapecie - właśnie od tego jest namiot.
Na początek to co wypisałeś ci starczy. Ona potrzebuje światła, trochę wody i ziemi.
Na parapecie możesz posiać automata na początku kwietnia i po czterech tygodniach wynieść w donicy(minimum 10l) na zewnątrz w dobrze nasłonecznione miejsce i wtedy ma to sens bo można coś zebrać .
Parapet a raczej duży blat ma prawie 1m2 i bardzo liczyłem na tego spota bo z mojej dedukcji wywnioskowałem że skoro temperatura dobra , mam możliwość podłączenia wiatraka postawienie go i zapewnienie wszystkich warunków top to to ma to rację bytu to jak to działa w szklarni? Też hodują miesiąc a potem całą szklarnie przesadzają?
Żeby Wam zobrazować tak wygląda miejsce https://files.fm/u/xp6vxndr7
jak jeszcze babcia żyła na tym blacie miała pełno roślinek które rosły jak głupie , okno jest bardzo duże i idealnie na południe więc cały dzień jest światło miałem nadzieję że to zadziała jak szklarnia